От 27 март започна приемът на документи за ползване на услугата "Личен асистент", чрез проекта на Агенцията за социално подпомагане "Нови възможности за грижа", финансиран по оперативната програма "Развитие на човешките ресурси". Кандидатите за ползватели и за лични асистенти могат да подадат документите си в общинските администрации до 9-ти април. Реалното предоставяне на услугата ще започне от май, обясни ръководителят на проекта Румяна Георгиева. Услугата ще се предоставя за период от 10 месеца и според плановете на агенцията трябва да обхване 12 хиляди души.
Услугата "Личен асистент" с европейско финансиране е насочена към хора с увреждания, самотно живеещи болни хора и семействата на деца с увреждания. Няма подоходен критерий за кандидат-потребителите, единствено условие е да се подаде пакет от документи, изброени на страницата на Агенцията за социално подпомагане.
„Веднага след това започва извършване на оценка на потребностите в дома на потребителя и е желателно в това време да бъде осигурен достъп на социалния работник, за да се проведе интервюто. Като се приключи оценката комисия решава колко часа може да ползва всеки кандидат", обясни Румяна Георгиева следващите стъпки.
Месечният брой часове не може да надвишава 160 часа. Всяка община прави класиране на кандидатите, след което започва назначаването на личните асистенти. Те трябва да са в трудоспособна възраст, като могат да са безработни или работещи. Заплащането се определя на час. „Като процент от минималната работна заплата, но почасовото възнаграждение и по-високо от минималната заплата за страната", обясни Георгиева.
Към момента услугата се финансира от държавния бюджет, като договорите на личните асистенти са удължени до 24-ти април, а новата услуга ще стартира през май.
Свързани статии:
Пресяват пенсионери за личен асистент
Следят пациенти над 65 години чрез смартфони
Българите са на мнение, че здравеопазването е най-важният приоритет в държавата
Автор: ehograf.info
Коментари